Micul bucătar și dovleceii pane

Când mă gândesc la perioada alăptării, nu pot să nu mă las cuprinsă de emoții. Era așa o veselie de ambele părți când se apropia ora mesei! Dar mai mult decât atât nu duceam grija gustărilor dintre mese, pentru că orice s-ar fi întâmplat, oriunde ne-am fi aflat, aveam la purtător cel mai bun snack. Sigur, au existat morcoveii, fructele, bucățelele de legume, cât de cât reușind chiar să-l conving că sunt delicioase și că este important să le consumăm des, mai ales pentru aportul natural de vitamine.

Povesteam astă-vară de conceptul de healthy snacking for babies. Ei bine, în prezent, sunt destul de mulțumită că au fost multe ocazii când îndemnul meu a fost ascultat cu băgare de seamă, în sensul că #bebeLuca a preferat un măr în favoarea unui biscuite. Ori dacă la început, am apelat la câteva vicleșuguri, ușor, ușor, el s-a deprins să-mi ceară singur un măr sau o pară.

Cu toate astea, după înțărcare au trecut vreo două săptămâni până mi-am găsit ritmul și m-am lămurit cam ce-ar putea să înlocuiască lăpticul matern ca și gustare. Fructele, legumele crude sau fierte, alunele au rămas de neînlocuit, power quick snackurile potrivite oricărui moment, de exemplu, pe drumul la întoarcere de la creșă, când mergeam la bunici, în vizite sau când plecam în vreun road trip.

Dar pe lângă gustările rapide, a fost necesar să învăț să-i gătesc mese ce ar fi putut să țină locul unui mic-dejun sau unei cine târzii (ușor, hrănitor), ceva care să funcționeze la fel de bine și pe post de gustare nutritivă.

Așa am ajuns la dovleceii pane, foarte simplu de pregătit, implicând musai atenția și ajutorul prețios al celui mic:

1│tocăm 3-4 fire de ceapă verde;

2│batem spumă 3 ouă cu un praf de sare și 2 lingurițe de ulei de măsline;

3│adăugăm o ceșcuță de lapte și o mână de făină de ovăz (sau de grâu), amestecând continuu până obținem o consistență asemănătoare celei de clătite;

4│îl lăsăm pe cel mic să amestece ceapa tăiată, să mai presare, eventual, puțin oregano;

DSC_1587.JPG

5│feliem un dovlecel (felii subțiri);

6│trecem dovlecelul prin ouă;

DSC_1605.JPG

7│fără a mai folosi ulei suplimentar, frigem dovleceii;

8│îi mâncăm cât încă mai sunt calzi, cu smântână.

DSC_1611.JPG

Pentru o idee mai green, ori dacă vrem să-i transformăm într-o masă propriu-zisă, alături, pregătim și o salată verde (rucola, spanac, lăptuci, broccoli) cu bucățele de brânză proaspătă, 2 linguri de ulei de măsline și puțină zeamă de lămâie. În felul ăsta, îl asigurăm pe cel mic, prin exemplul propriu, că este în regulă să mănânce și chestii verzi. 😀

4 gânduri despre „Micul bucătar și dovleceii pane

Lasă un răspuns

