Supereroul PowerFood

DSC_0827.JPG

Vorbeam zilele trecute de câteva alimente pe care le-am etichetat “power food”. Am continuat să le consumăm, noi, cu poftă, Luca, cu nazuri, dar am experimentat și ceva nou: hrișca, lintea și cușcușul.

Contrary to popular belief, nu mi-e peste mână să le cumpăr, le găsesc de obicei, la prețuri de bun simț, iar pentru că am reușit să le introduc, treptat, și în alimentația lui Luca, a devenit ceva natural să spun, hai că azi te aștept cu o salată de cușcuș sau ce spui de o budincă de chia la micul-dejun. Cât despre beneficiile asupra sănătății, am explicat puțin mai jos de ce “ne-am dat pe power food”. 😉

DSC_0829.JPG

Hrișcă

Face parte din categoria pseudocerealelor care nu conțin gluten și sunt foarte bogate în proteine. Hrișca merge de minune în alimentația bebelușilor sensibili, cu alergii, ori cu intoleranță la gluten. În plus, poate substitui ușor cărnița tocmai datorită aportului mare de proteine. E la fel de hrănitoare și are numeroase proprietăți nutritive. Ca să exemplific, 100 gr. de hrișcă = 12 gr. de proteine mult mai ușor de digerat și de asimilat de organismul unui bebe.

De gătit, se gătește numaidecât, trebuie doar să o lași la înmuiat în apă călduță (dacă vorbim de 100 gr. hrișcă atunci 250 ml. apă sunt suficienți), apoi o fierbi puțin în lapte de vacă, de migdale sau de orez (e după cum ai poftă), o îndulcești cu miere, stafide, merișoare, fructe de pădure proaspete, nuci, you name it, et voilà, micul-dejun│masa de seară perfectă atât pentru bebe, cât și pentru tine.

Linte roșie

O leguminoasă la fel de bogată în proteine, lintea roșie este și o sursă de minerale (în special, fier), antioxidanți și acid folic. Și cum caut să introduc cât mai des în alimentația noastră fibre alimentare naturale, ușor de digerat, bobițele astea roșii, foarte ieftine și ușor de găsit, do the job!

And it cooks in no time! Într-o tigaie cu capac torni 3 căni de apă, puțin ulei de măsline și arunci vreo 3-4 mâini de linte roșie (echivalentul unei căni) spălată bine înainte, 1 ceapă potrivită, cu 2 roșii grase de grădină tăiate cubulețe, 1 ardei kapia, o mână de porumb, câteva capere (eu le prefer pe cele murate în sare), iar la final, gustul fin se îmbogățește cu 4 frunzulițe de busuioc proaspăt tocat. E rețeta salvatoare când ai invitați “neașteptați” la masă și puțin timp la dispoziție pentru cooking. Bebeii o să-și lingă degețele pline de sos și o să cerșească lingușitori a doua porție, cross my heart.

Cușcuș

Cușcuș merge de minune în salate, combinat cu tot felul de chestii verzi, cel puțin așa l-am mâncat noi până acum. Cu spanac, brocolli, avocado, măsline verzi, salată verde, lămâie din belșug (sau cât suportă fiecare), ulei de măsline, sare de mare, puțin piper. Fibre, proteine, minerale, vitamine și mult fier din verzăciuni.

Mă gândesc acum că ar fi garnitura ideală pentru un pește fript. Yum!

Am observat că aportul natural de minerale și fibre solubile ne-a ajutat vizibil să fim mai prezenți și mai energici, iar noi chiar avem nevoie de energie la puterea a doua.

Ce spuneți de cele 3 alimente power food? Le-ați consuma cu plăcere?

C’est moi, Alina! 🙂

6 gânduri despre „Supereroul PowerFood

  1. La noi (by that I mean Rep.Moldova) hrisca este un aliment de bază. Am ramas foaarte surprinsă să vad ca aici nu se prea consumă, și la magazine este destul de scumpă 😦 Eu o cumpăr de acasă și o servesc cu tot felul de sosuri (pana si bolognese) sau gratare de pui, yuuummmm 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  2. Am tot incercat sa mananc hrisca, linte si cuscus, dar am esuat lamentabil. Nu imi plac de nicio culoare si am renuntat sa mai incerc eu sa le prepar. Am mai gustat la restaurant si din ce gatesc altii, dar raspunsul e invariabil nu. M-am consolat ca mananc multe alte alimente sanatoase si aia e 😀

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

