Pauză de hidratare

apă, apă (3).jpg

Treaba asta cu hidratarea piticului meu mi-a dat puțin bătăi de cap. E așa un subiect sensibil, din orice unghi l-aș privi. Știi și tu, cum știu și eu, micuții noștrii trebuie să fie hidratați corespunzător în funcție de vârstă, de tipul de hrană primită (sân sau mâncărică solidă) ori de alte nevoi speciale.

Și uite așa, inevitabil, apar și o mulțime de griji și întrebări pe tema asta: dacă e în regulă să-i dai apă sau nu când e alăptat (dacă îi dai, de câte lingurițe e nevoie), ce te faci dacă refuză să bea apă, ce te faci când începe să-i placă apa la nebunie, dar mai distractiv e când o varsă prin casă, cum îl înveți să bea apă: din sticlă, cănuțe speciale sau direct cu paharul?

Și noi le-am bifat pe fiecare în parte, n-am ratat niciuna.

  1. Cât timp a fost alăptat exclusiv, Luca nu a primit nicio picătură de apă în plus. I-am urmărit scutecele, pielea și nu am constatat vreo schimbare în rău. Cu alte cuvinte, lăpticul a fost suficient de hidratant.
  2. După ce am început diversificarea, am fost sfătuită de medicul pediatru să încerc să-l obișnuiesc să bea măcar 2-3 lingurițe de apă pe zi. Zis și făcut! Am încercat eu, dar fără sorți de izbândă. În spirit de glumă, Luca făcea ce făcea și vărsa apa din linguriță. În orice caz, apa sfârșea mai mult pe noi decât în guriță.
  3. Pe la 8 luni, după vreo 2 luni de hrană solidă, m-am gândit să-i cumpăr o cănuță cu pai, să se deprindă, într-un fel sau altul, cu obiceiul de a bea apă. Joacă – succes – joacă. Tot jucându-se el cu paiul a reușit să tragă apă de vreo câteva ori, apoi tot mai interesant e să rozi paiul. Păi cum, nu e asta întrebuințarea lui?!
  4. Hai să încercăm și un sippy cup. Same purpose, different toy!
  5. A urmat o sticluță cu opritor, pe care nu s-a priceput să o întrebuințeze, deși de acum începuse să-i surâdă și ideea de a bea apă, nu numai de a se juca cu ea.
  6. O sticluță cu capac special pentru pitici a fost mai atrăgătoare. Deja îl auzeam cum înghite vreo 2-3 gurițe, restul vărsându-o prin casă. Cert e, că ori de câte ori vedea sticluța albastră cerea “Apî, apî”, ori treaba asta e pentru mine progres.
  7. Am revenit din nou la sippy cup, unde din când în când, i-am mai strecurat puțin lapte în loc de apă.
  8. Zilele astea, jonglăm între sticlă, sippy cup și pahar :O , pe care i-l dau fără emoții. My little man știe și poate să țină un pahar în mânuțe (milestone checked)!

Primele achiziții în dezvoltarea piticilor sunt o aventură. E ca într-un carusel, trebuie să te aștepți la multe suișuri și coborâșuri. Dar ție îți place aventura asta și mai mult decât atât, ai răbdare să treceți împreună linia de finish.

C’est moi, Alina! 🙂

2 gânduri despre „Pauză de hidratare

Lasă un răspuns

