Borcanul cu citate

borcanul cu citate.jpg

Pasăre de noapte de fel, căci doar noaptea mai apuc să mă pun la punct cu… cititul.

Tot seara, pe când încerc să mă relaxez, mă surprind și cele mai bune idei.

Serile trecute, citind eu așa, mă gândesc la o chestie faină. Ce-ar fi dacă de acum încolo, înainte de a începe orice carte, firstly, să o deschid, așa aleatoriu, secondly, să-mi notez pe un cartonaș prima frază pe care îmi opresc ochii, iar finally, pe verso, să-mi însemnez și citatul preferat (evident, atunci când o termin).

În felul ăsta, când mă încearcă nostalgia, să scormonesc în borcanul cu citate (căci plănuiesc să-mi păstrez cartonașele într-un borcan anume ales) și să revăd romanul prin prisma citatelor scrise. Makes sense?

E un sistem care o să meargă pentru mine. Până acum mai subliniam prin cărți, dar în felul ăsta 1. o să-mi decorez frumos biblioteca, 2. nu-mi voi mai mâzgăli prețioasele cărți.

country weddingcenterpiece ideas (1).jpg

So, în urma ultimei achiziții, am notat primele mele citate:

  1. De veghe în lanul de secară – J.D. Salinger

Prima impresie: “N-aș putea deloc să ajung om de știință. Nu-s bun deloc la materiile reale.”

Citatul preferat: “Nu spuneți nimănui nimic, niciodată. Dacă o faceți o să înceapă să vă fie dor de toți.”

  1. Zbor deasupra unui cuib de cuci – Ken Kesey

Prima impresie: “Când își dă capul pe spate și-i face cu ochiul, ea zvâcnește din bărbie într-o parte.”

Currently reading 😀 O găsești aici.

  1. Ferma animalelor – George Orwell

Prima impresie: “Soluția, așa cum o văd eu, este să muncim mai mult.”

Citatul (preferat) care m-a frustrat groaznic de tare: “Pentru voi, tovarăși, bem noi acel lapte și mâncăm acele mere.”

  1. …Să ucizi o pasăre cântătoare – Harper Lee

Prima impresie: “Când cineva îți spune că are să-ți facă de petrecanie, asta nu-i de glumit.”

Citatul preferat: “Înainte de a trăi în bună pace cu ceilalți, trebuie să fiu împăcat cu mine însumi. Singurul lucru care nu poate fi statornicit prin legea majorității este conștiința omului.”

Voi adăuga câte un update pe măsură ce voi termina și celelalte trei romane.

4 cartonașe and counting…

C’est moi, Alina! 🙂

10 gânduri despre „Borcanul cu citate

  1. Acest articol imi aduce aminte de o parte din copilarie.Atunci cand citeam o carte si ajungeam intr-un punct unde eram nevoita sa ma opresc,fie ca eram obosita si trebuia sa adorm,fie ca ieseam afara, subliniam propozitia sau fraza unde ramasesem.Dupa o perioada reluam frazele,le scriam pe o foaie si incercam sa fac o povestioara in care sa gasesc toate acele propozitii exact in forma in care erau.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

