Bulgăraș, bulguraș

De ce budica de chia- (2).jpg

Orezul cu lapte, orezul cu legume, orezul din perişoare, lui Luca a început să-i placă mult orezul.

E încurajator, mai ales că am în plan să înlocuiesc ușor, ușor orezul cu bulgurul (dacă s-o putea, acum nu-i bai! 😀 ).

Degustăm, experimentăm, sperăm ca bunătăţurile mele sănătoase să fie şi favoritele lui.

De ce încerc bulgurul şi nu continui cu orez dacă am văzut că-i place?

Bulgurul este făcut din mai multe tipuri de boabe de grâu, cărora li se înlătură învelişul extern, sunt fierte, apoi uscate şi mărunţite. Este aşa de bogat în fibre insolubile, minerale (fier şi magneziu), vitamine (câteva B-uri, vitamina A şi K) şi are un indice glicemic mai mic decât cel al orezului. That’s why! 😉

Ce m-am gândit să pregătesc cu el?

Tabbouleh – fel principal

Pentru 2 porţii de tabbouleh şi încă una mititică 😉 am avut nevoie de:

  • 150 gr. de bulgur (o cănuță) bine spălat sub jetul de apă rece, apoi fiert într-un vas încăpător în 300 ml. apă (2 cănuțe – aceeași cănuță, ca să am o măsură) timp de 15-20 minute, până absoarbe tot lichidul – după ce stingi focul, a bulgurul cu o furculiță și îl lași să se răcească;
  • 1 frunzuliță de mentă proaspătă (dacă îți place gustul mentolat poți folosi chiar 2-3 frunze), vreo 6-7 fire de pătrunjel (tot așa, după gust) și un fir de ceapă verde, toate tocate fin – aruncate într-un bol peste care torni din belșug ulei de măsline (cam 4 linguri), zeama de la o jumătate de lămâie, sare de mare și piper proaspăt râșnit;
  • 5-6 roșii cherry (sau 3-4 ridichi) și un sfert de castravete, la fel, bucățite mic, mic, mic;
  • sâmburii de la o rodie (eu am căutat azi în 3 locuri și nu am găsit o rodie :O );
  • 50 gr. de fistic tras puțin la tigaie – opțional.

Notița 1: pentru Luca am pregătit un bol separat, fără ceapă, piper și rodie (nu, pentru că nu am avut, ci pentru că nu ar fi putut să roadă semințele).

Untitled design.jpg

Bulguraş – desert

Am făcut o singură porție pentru Luca, pe care i-o voi servi la micul-dejun (fingers-crossed):

  • 40 gr. de bulgur (bine spălat sub jetul de apă rece) lăsat la înmuiat peste noapte în 120 ml. de lapte de migdale;
  • 20 gr. nuci trase un minut la tigaie, apoi mărunţite fin;
  • 1/2 linguriţă de sirop de agave;
  • vreo 10 merişoare fără zahăr sau fructe goji – opţional.

Untitled design (1).jpg

Reţetele se pregătesc foarte repede, se amestecă ingredintele în boluri şi gata, masa e servită! Sunt sănătoase şi pot suferi transformări personale, în funcţie de preferinţele fiecăruia. Yum!

Notița 2: Bulgurul poate fi consumat fie după ce a fost fiert, fie după ce a stat înmuiat în apă, lapte câteva ore, fiind deja prefiert. Și da, ar merge de minune și cu puțină brânzică de casă.

Notița 3: Pacheţelul meu este cumpărat din „Dm”, dar am găsit și aici bulgur în cantităţi mai mari, iar raportat la cantitate preţul este unul bun.

C’est moi, Alina, green mama! 🙂

8 gânduri despre „Bulgăraș, bulguraș

  1. Pe termen scurt poate funcționa această grijă pentru o alimentație …normală. Dar va incepe școala, unde copiii vor dori TOT ceea ce nu este ”bun”. Mai apoi vine viața pe cont propriu, iar a mânca la oraș ecologic, adică NORMAL, este practic imposibil. În afara prețurilor mari, NU ai nici o garanție că alimentele sunt CHIAR ecologice. Este aproape fără ieșire. Repet, este adevărat că temelia primilor ani de viață este foarte importantă. Dar este vorba și de aerul curat, de apa nepoluată, de interferențele magnetice ale atâtor aparate casnice, tehnice, antenelor, telefoanelor…Soluția …hai la țară…este singura viabilă din toate punctele de vedere. Este verificată de mine și funcționează.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Dar ar fi asa de simplu, ne am face bocceluta si am tuli o la tara, dar nu se poate, cel putin nu chiar acum. Pana una alta, eu incerc pe cat posibil sa l invat ce e bine, imi fac datoria de parinte, prieten, apoi vom vedea ce va decide… Aaa, si escapade in natura facem pe cat de des putem. Si noua ne place sa ne deconectam si sa ne bucuram de momentele simple, normale. 🙂

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

