Alesul parfumat

Highlights (8).jpg

Povestea noastră începe cam așa:

Ne-am cunoscut pe vremea când eu aveam vreo șase ani, la deal, la mămăica mea, când am vrut să plec acasă la mama, pe jos, prin ploaie. Și pentru că mă simțeam de neoprit și sigură de decizia mea (vezi tu, stătusem cam mult pe la țară și nu mă înțelegeam prea bine cu dorul), am zbughit-o în camera de zi, pe când mămăica nu era atentă, am îmbrăcat rochița mea de marinar (o ţin minte şi acum), am uitat de clăiţa mea veşnic nearajată, cuib de păsărele (căci aşa mă purtam pe la vârsta aia), am înşfăcat geanta goală şi pe-aici ţi-e drumul! Dar m-a prins mamaia şi după ce m-a muştruluit bine, mi-a dat de lucru… mi-a pus o bucată de săpun de casă în mână, mi-a adus un lighean cu apă de ploaie şi m-a pus să-mi spăl şosetele murdare. Şi uite aşa am frecat eu la şosete cu săpunul ăla leşios, de nu mi-a mai ars de plecat, cel puţin până la sfârşitul zilei ăleia (căci ameninţam des că “eu plec acasă, la cutia mea de chibrituri!”). Și ca să vezi, şosetele mele chiar s-au albit, ori nu-ţi imagina că ştiam eu cum să le spăl pe atunci. Însă săpunul era magic!

Da, cam așa a început. Țin minte cum mai apoi îi ceream mamei săpunul de la mămăica și șosete, să-i arăt ce pricepută sunt eu. Oricum, săpun ca cel al mămăicii nu am mai găsit. Știu sigur că avea ea vreun ingredient secret, praf de zâne și lapte de unicorn, îmi zicea. 😀

Cert e că nu există produs pe piață care să se compare cu săpunurile naturale, cele făcute de mămăicile noastre. Noroc că rețetele lor speciale au ajuns pe mâini bune și mare mi-e bucuria când descopăr câte un săpun bun.

Am fost foarte încântată de niște săpunuri cu lapte de capră, super compatibile cu pielea atopică a lui bebe Luca, apoi pentru mâinile mele uscate, argila albă și lavanda au făcut minuni. Și cel mai mult îmi place când dau de câte un producător care folosește ulei sau flori de gălbenele, pentru că știu sigur că mămăica le folosea (și știi și tu câte proprietăți benefice au gălbenelele).

Highlights (9).jpg

Te încurajez să le încerci, e o plăcere să scormonești rafturile târgurilor de produse românești, să le miroși pe toate până nu mai știi de nasul tău și să te întâlnești cu alesul tău parfumat și frumos tăiat parcă anume pentru tine. 😉

C’est moi, Alina! 🙂

10 gânduri despre „Alesul parfumat

  1. eu tot la țară m-am întâlnit cu săpunul de rufe. bunica mea cumpăra bucăți mari pe care le taia apoi. Și…îmi mai amintesc să erau super eficiente, curățau foarte bine. De altfel, cu sapunul de casa ma spalam si pe cap cand stateam la bunici. si cu toate ca se simtea super ciudat, parul era foarte curat. la fel si piele capului.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

