Happy 7 Months, Little Boy!

Luca face 7 lunițe și ne-am decis ca de data aceasta să pregătim chiar noi tortulețul festiv.

Am ales un tort cu banane şi mousse de ciocolată. Yummy! A fost nevoie mai întâi de o vizită la cel mai apropiat market pentru a face rost de toate necesare – hubby se descurcă perfect când vine de cumpărături.

Zis și făcut, am început cu un blat de cacao subţirel, care o să fie învelit într-un mousse fin de ciocolată. (altă reţetă de blat de cacao)

IMG-20151011-WA0007

Am separat 4 gălbenuşuri de albuşurile lor. Gălbenuşurile le-am frecat cu un praf de sare şi puţin ulei, iar albuşurile le-am bătut spumă cu 4 linguri de zahăr şi un pliculeţ de zahăr de Bourbon. Apoi, am încorporat gălbenuşurile în spuma albicioasă şi dulce. 3 linguri de făină cernută amestecate cu 2 linguri de cacao, le-am adăugat peste albuşuri fără să fac cocoloaşe. Am turnat compoziţia într-o tavă rotundă cu diametrul de 26 cm în care am pus hârtie de copt. Blatul a stat, timp de 30 minute, în cuptorul încins în prealabil la 180°.

IMG-20151011-WA0008

Între timp, am bătut 350 gr. frişcă, pe care am lăsat-o la rece. Am bătut 5 ouă cu 250 gr. zahăr, peste care am adăugat 500 ml. lapte fierbinte şi un plic de gelatină, în prealabil înmuiată în apă rece. Crema a mai fiert, la foc mic, timp de 5 minute, ulterios, răcindu-se într-un alt vas cu apă rece. În jumătate din crema pufoasă am încorporat 100 gr. cacao sau 100 gr. ciocolată neagră topită şi 3 linguri de coniac, am omogenizat şi înapoi peste restul de cremă. Am amestecat şi frişca, am tăiat 6 banane şi am asamblat tortul astfel: pe un platou rotund am aranjat blatul ciocolatiu şi bananele, am întins mousse-ul lipicios, iar deasupra am presărat un pumn de nuci verzi mărunţite. La rece cu tortulețul pentru câteva ore bune!

“My preciooous!”

IMG-20151011-WA0001

C’est moi, Alina! 🙂

6 gânduri despre „Happy 7 Months, Little Boy!

Lasă un răspuns

