Bebe şi…dermatita atopică :(

Nimeni nu mi-a spus că poate fi de durată!

Încă de pe la 2 luni, “mă lupt” să-l scap pe bebe Luca de boala asta cronică. Din păcate, dermatită asta atopică, bat-o vina, i-a afectat scalpul, obrăjiorii, gleznele și puțin burtica și mânuțele. Timp de 2 săptămâni am urmat îndrumările medicului pediatru, dar niciun rezultat. Pasul următor: vizita la medicul dermatolog!

Uite ce ne-a recomandat nouă:

  • Hăinuțele din bumbac să fie spălate întotdeauna cu un detergent blând (Dermalin) și călcate bine, bine pe dos. Să evit contactul direct al pielii cu fibre sintetice!;
  • Camera lui, dar și celelalte încăperi să fie aerisite de cel puțin 2 ori pe zi, iar praful să fie șters regulat cu o lavetă umedă;
  • O temperatură optimă și constantă în camera de dormit (între 20°-24°);
  • Alăptarea prelungită, cel puțin 6 luni, iar din momentul introducerii și a celorlalte alimente, să evit ouăle, peștele, nucile până la vârsta de 1 an;
  • Băițele să nu se prelungească mai mult decât este cazul, apa să nu depășească 37°, iar clăbuceala să o fac cu un gel/săpun care nu usucă pielea (am folosit ABCDerm Gel moussant de la Bioderma);
  • După îmbăiere, hidratarea pielii este un must-do! Un lapte de corp blând cu pielea sensibilă a bebelușului meu (loțiunea de corp Cetaphil RestoraDerm pe care o aplic și o dată cu toaletarea de dimineață), și nu uleiul, este abordarea corectă, în cazul acestei afecțiunii;
  • Cojițele de pe scalp trebuie curățate, în timp, cu răbdare. Mi-a prescris un produs farmaceutic cu acid salicilic în proporție de 1%;
  • Pe timpul plimbărelilor, să-l protejez cu tot felul de pălăriuțe nostime, iar pe față și alte părticele expuse razelor solare să îi aplic o cremă protectoare destinată piticilor (recomand, cu încredere, Bioderma ABCDerm Solaire SPF 50+). Să evit orele prânzului, când temperaturile depășesc 27° și aerul este uscat și mai greu de respirat;
  • La fel de important este şi climatul familial, unul calm și plin de dragoste, fără prea multă agitație în jurul lui şi fumători!

Cu toate că respect cu stricteţe recomandările, masajul cu loțiunile prescrise de medic nu generează efecte pozitive imediate. Dar perseverez şi iau în calcul să-l feresc, pe cât posibil, de alergeni (praful din casă, aer rece, vânt, fumatul activ şi pasiv, mucegai, polen, etc.).

C’est moi, Alina, a worried mama bear! 😦

20 de gânduri despre „Bebe şi…dermatita atopică :(

  1. Sister-ul meu a avut aceeasi problema cu bebe si la ea au functionat foarte bine produsele de la Avene Trixera. Mai e un aspect, pe care nu stiu daca ti l-a spus dermatologul si e greu sa primesti feedback de la bebe, si anume ca daca nu observi progrese cu o anumita crema, incearca o alta, tot dermatocosmetica. Eu am suferit de dermatita atopica si chiar dermatologul mi-a recomandat sa tot incerc creme, pana cand o gasesc pe cea potrivita (crema este cea care are o mare importanta in toata schema asta). Multa sanatate!

    Apreciat de 2 persoane

    1. Da, aşa mi-a spus şi mie, o să merg iar pe la dumneaei, probabil să îmi schimbe crema. Mititelul nu îmi dă feedback, dar văd eu că nu sunt satisfăcătoare rezultatele. Ar fi o îmbunătăţire, dar eu sunt genul căreia îi displace cu totul ca bebe să aibă ceva, chiar şi bubuliţele astea roşii cu cojiţe. Mulţumesc pentru sfat…probabil că o să încercăm şi Avene. 🙂

      Apreciază

  2. Si noi tot cu crema de la Avene- Xera Calm, am reusit sa scapam de nesuferita de dermatita. Am ramas insa cu o iritatie la gatut, de care nu scapam nicicum, iar pediatra nu ne a recomandat nici o crema , pentru ca majoritatea contin hidrocortizon :(. Sanatate multa bebelui si tie mamico, multa rabdare!

    Apreciat de 1 persoană

  3. Noi am avut succes cu o cremă făcută la farmacie din: 50g cremă de bază, 10 g oxid de zinc și 1g ichtiol. Șampoanele și săpunurile cât mai neutrale ph, în apa de clătit, în loc de coconeli și alte chestii am pus oțet căci neutralizează săpunul detergent. Înaintând în vârstă problemele s-au ameliorat și chiar au dispărut.

    Apreciat de 1 persoană

  4. Baietelul de 7 luni al prietenei mele are tot dermatita atopica.Acum i-am gasit o oferta de la Bioderma gel de dus abc si crema de preventie a dermatitei atopice Atoderm ptr bebelusi.Setul l-am luat de la salofarm la pretil de 53 lei.Se simte bine cu ele i-a trecut iritatia de pe piele si nici nu a mai facut.trebuie dat zilnic cu crema.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Dupa cum ai citit si noi tot Bioderma folosim, bebe a facut intre timp 1 an si nu ii mai apar decat vreo 2 pete mici care am vazut ca ii trec daca il dau cu Cicalfate de la Avene. Oricum e un pont bun… eu dadeam pe gel 51 lei, dar il cumparam de la Bebetei 🙂

      Apreciază

Lasă un răspuns

