“Cozonăcim și noi ceva?”

Hai să-ți povestesc…ce crezi că am reușit să fac azi între un scutecel, un alăptat și un legănat?

E vremea pentru doi cozonăcei.

Mi-am aliniat ingredientele pe blatul de lucru, ca să meargă treaba strună. Ca orice cozonaci care se respectă au nevoie de 1 kg. de făină bună, cernută de cel puțin trei ori în care am presărat conținutul a 2 plicuri de drojdie uscată, apoi am lăsat-o la căldurică, să o vadă puțin soarele, timp de 20 minute.

Separat am bătut 4 ouă cu puțină coajă de lămâie, am topit 200 gr. unt și am fiert 500 ml. lapte cu o linguriță de sare și 270 gr. zahăr (cred că mai mergea puțin 😛 ).

Când cele 20 de minute au expirat, am deranjat făina cu lăpticul călduț și ouăle, frământându-le cu nădejde. Din când în când am turnat și din untul topit peste aluatul care prindea contur. Am lăsat coca să se odihnească și să mai dospească vreo oră.

Între timp, am pregătit bunătățile pentru umplutura cozonacilor: am bucățit câteva cuburi de rahat, am amestecat 100 gr. de mac cu puțin lapte și 2 linguri de zahăr și în loc de stafide, am ales 150 gr. de merișoare.

Am umplut aluatul cu nebuniile de mai sus, iar înainte de a-l băga la cuptor (pentru o oră), l-am pus în valoare cu albușul unui ou și puțin zahăr așa cum ne făceam mama când eram copii.

Uite ce a ieșit! 🙂

IMG-20150410-WA0011

Lasă un răspuns

