Sweet Friday

Let the weekend begin! While waiting for my lil brother and his girlfriend, let’s make a toffee cheesecake. 🙂

Step one: am dat prin blender 270 gr. de biscuiți digestivi cu scorțișoară, pe care i-am amestecat cu 140 gr. de unt cu 60% grăsime (puteți folosi 120 gr. de unt cu 82% grăsime – rețeta originală). Aluatul obținut l-am întins într-o tavă pe fundul căreia am așezat, în prealabil, hârtie de copt, apoi l-am dat la cuptorul încălzit (180 grade) preț de 10 minute.

Step two: am pregătit crema de brânză, după cum urmează: într-un bol încăpător am răsturnat 600 gr. de brânză proaspătă (rafturile supermakerturilor sunt destul de generoase când vine vorba de creme de brânză deja preparate) pe care am mixat-o bine cu 100 gr. de zahăr și un pliculeț de zahăr vanilat Bourbon și 200 gr. de smântănă. Am adăugat, rând pe rând, 3 ouă și 3 linguri de făină. Iaca și compoziția mea de brânzică cremoasă., pe care am turnat-o peste blat, apoi totul a mers la cuptor pentru încă 60 minute, de data asta la o temperatură de 160 grade.

Step three: într-o tigaie întinsă cu fund dublu am vărsat 250 ml. apă și 450 gr. zahăr, fără să le amestec vreun pic, lăsându-le să fiarbă la foc mic în jur de 20 minute. Am continuat să fierb caramelul până ce a obținut o culoare aurie, iar la final, am încorporat și 200 ml. smântănă pentru frișcă fierbinte.

Step four: am turnat peste cheesecake caramelul meu lipicios peste care am presărat câțiva fulgi de bomboane Chocotoff.

Step five: după o oră de tihnă la frigider, am tăiat o bucată zdravănă de toffee cheesecake, pe care am simțit că e musai să o savurez alături de un pahar de lapte călduț. 😀

IMAG1026Enjoy!

C’est moi, Alina! 🙂

Lasă un răspuns

