Cartea bate filmul

Cărțile “Cântecului de gheață și foc” sau serialul “Game of Thrones”?

Serialul GOT s-a anunțat, încă de la lansare, a fi unul în tendițe. Aprecierile favorabile ale criticilor nu au întârziat să apară, iar serialul a obținut nota 9,5 pe IMDB. Ca un cinefil autoproclamat am vizionat cele 4 sezoane apărute și am rămas cu sentimental că ”Mai vreau, mai vreau, mai vreau!”, așa că mi-am propus să merg direct la sursă.

Seria “Cântecul de gheață și foc” de George R.R. Martin are deocamdată 5 volume traduse în limba română, urmând în curând și al șaselea. (Pentru doritori se găsesc la Diverta, pe net. Au și reducere 🙂

IMAG1017

Mă pregătesc să trec la a treia carte “Iureşul săbiilor”. So far so good. Sincer, mă gândeam că s-ar putea să nu găsesc aceeaşi plăcere în a citi cărţile, să mă plictisesc chiar, dar nu a fost deloc aşa. Dimpotrivă cartea a bătut filmul.

De ce? În primul rând pentru că am putut să percep altfel firul acţiunii. Aşteptam, săptămânal, apariţia câte unui episod şi inevitabil, uitam diverse amănunte…cartea, în schimb, m-a aşteptat cuminte pe noptieră ori de câte ori am avut poftă să o răsfoiesc.

Da, regizorul a încercat şi poate că a şi reuşit să redea dialogul, replicile viclene şi profunde ale personajelor, dar citindu-le, am pătruns mai bine în mințile acestora. Din lipsă de timp, probabil, regizorul nu s-a putut opri asupra fiecărui schimb de replici acid, înţepător, spre deosebire de cărţi, unde ai ocazia să savurezi each and every line.

Ador jocul personajelor puternice, precum Cersei, Tywin, Stannis, care se urmăresc unul pe altul “ageri ca niște șoimi”, fără să-și bată capul vreodată cu micuții și neînsemnații Bran, Arya sau Daenerys. Jocul lor este mult mai de bine descris în volume, iar paginile întoarse, unlike the episodes that come and go, îţi dau răgaz să anticipezi tot felul de schimbări uluitoare de situaţii.

Fiecare capitol poartă numele câte unui personaj. Autorul ne lasă să interpretăm singuri tipologiile umane pe care el ni le prezintă din perspectiva personajului care dă titlul capitolului. Uitându-mă la serial nu prea am avut cum să fac asta, ci m-am rezumat prin a lua de-a gata personajul deja creat pentru noi.

Şi cu toate că mai am mult până le voi termina, sunt fericită că spring is coming! 😀

C’est moi, Alina! 🙂

Un gând despre „Cartea bate filmul

Lasă un răspuns

