To Eat or Not to Eat?…Eat!

Dacă am zis, am zis. Să fie o plăcintă cu mere! E una din zilele când poftesc și eu ceva anume.

Aș vrea să împărtășesc cu voi, viitoarelor mămici, cum este bine să abordați “problema” alimentației sănătoase în această perioadă.

Nu am privit această chestiune ca pe un subiect tabu, cum nu am acceptat ideea că îmi este total interzis să mănânc un aliment sau altul. Da, e drept că înainte m-am documentat și mi-a părut bine să descopăr că este chiar ușor să ai grijă de silueta ta și în același timp să mănânci tot ce îți place.

Secretul?! “Dieta mea” nu s-a modificat foarte mult pentru că am continuat să consum aceleași alimente, de la diverse feluri de salate cu câțiva stropi de ulei de măsline și oțet balsamic, supe creme dintre cele mai variate, fructe fel de fel, nelipsitele cereale integrale cu lapte, până la pește, pui și dacă stau să mă gândesc am consumat toate tipurile de carne, dar întotdeauna fripte, nu prăjite, iar între mese nu mi-au lipsit vreodată migdalele sau alunele de pădure, datorită proprietăților nutritive valoroase și conținutului scăzut de glucide care sigur nu ne îngrașă. 😉

Noțiunea de “poftă”, în mod clar, este overrated…în mod normal, pofte ai și când nu ești însărcinată. Eu nu am folosit asta ca pe o scuză pentru a-l trimite pe hubby în toiul nopții după papanași sau înghețată. 😉 Din punctul meu de vedere, conceptul trebuie minimalizat…dacă nu ai fost obișnuită să mănânci fast-food, să bei băuturi carbogazoase, în general, să te ghiftuiești atunci când te așezi la masă, este scientifically proven că nu ți se va întâmpla asta după ce vei rămâne însărcinată.

Este important ca înainte de a rămâne graviduță să fi deja obișnuită cu o alimentație corectă și sănătoasă integrată într-un stil de viață de care ești mândră. Mesele sănătoase nu trebuie să fie ocazionale, cum nimeni nu te va învinovăți când vei consuma, eu știu, o porție de cartofi prăjiți. Ideea e că nu trebuie să faci din asta o regulă sau să mănânci în cantități pantagruelice. 😀

Vă asigur că nu este greu, dacă eu am reușit să iau în greutate vreo 10 kilograme, oricine o poate face. Ocazional, recunosc că m-am gândit cum va arăta corpul meu după naștere și dacă îmi voi recăpăta silueta, dar nu am făcut din asta principala mea preocupare. M-am bucurat din plin de această perioadă și de micile bucurii de zi cu zi.

M-am simțit foarte comfortabil în pielea mea și dacă în ultima perioadă am luat mai mult în greutate și mă dau jos din pat mai greu, ca un pui de morsă, nu am uitat că trebuie să mănânc pentru doi, și, de fapt, bebe este cel care trebuie să se facă mare și voinic.

C’est moi, Alina! 🙂

Lasă un răspuns

