“And the Bafta Is Awarded To…”

Guilty, as charged! Îmi place să folosesc tot felul de expresii în frumoasa limbă engleză și cred că am căpătat acest obicei, în timp, ce e drept, de la vizionatul prea multor filme și seriale.

Am urmărit atât de multe încât pot sincer, să mărturisesc că…C’est moi, Alina et je suis cinefille. Iubesc filmele și tot ce e legat de ele, în special, festivalurile de film.

Aşa că aseară m-am bucurat ca un copil împărtăşind cu hubby plăcerea de a privi premiile Bafta și de a comenta îndelung pe marginea speech-urilor câștigătorilor și a glumițelor gazdei ceremoniei de premiere, comediantul, Stephen Fry.

Filmul meu preferat a fost “The Grand Budapest Hotel”, povestea unui faimos administrator de hotel, Gustave H. şi a lui Zero Moustafa, the lobby boy, care devine cel mai de încredere prieten al acestuia, poveste care se desfăşoară pe parcursul câtorva ani, între cele două războaie mondiale, într-o ţară imaginară, denumită Republica Zubrowka.

La început, mi s-a părut ridicolă alegerea denumirii filmului, a personajelor, comportamentul acestor  şi desfăşurarea efectivă a acţiunii, dar uitându-mă de vreo 3 ori mi-am dat seama că, de fapt, este un film genial.

Este un film neobişnuit, poate chiar excentric, dar asta îl face, de departe, şi original. Nu sunt abordate laitmotive, precum lupta dintre bine şi rău, dragoste, ori viaţa interbelică. Scenaristul nu a intrat în profuzimea unor astfel de trăiri, ci a insuflat personajelor sale atipice doar acea nostalgie dulce-amăruie la rememorarea tinereţei fructuoase petrecute ca angajaţi “de vază” ai unui prestigios hotel.

Filmul nu face altceva decât să expună viziunea unei lumi singulare, aparte, complet diferite de cea în care trăim noi, în prezent, lucru pe care l-am înţeles şi eu mai târziu, dar care m-a făcut să-l apreciez şi mai mult.

Iată câte premii a câştigat până acum: premiul pentru “Original Screenplay”, “Best Film Music”, “Best Makeup & Hair”, “Best Costume Design” şi “Best Production Design”. Şi dacă memoria nu-mi joacă feste, filmul a primit şi un glob de aur pentru “Best Musical or Comedy motion Picture”.

C’est moi, Alina! 🙂

Lasă un răspuns

