“Sugar Crush”

Duminică. Soare cu dinți. Ce să facem, ce să facem…hmm, cred că putem să ne răsfățăm our taste buds cu un desert.

Truth be told, prăjiturele sunt numărul unu pe lista mea de plăceri vinovate. Înainte obișnuiam să le cumpăr direct din cofetării, dar de când am aflat că sunt însărcinată și am înțeles mult mai bine importanța unei alimentații echilibrate, am decis că aș putea să-mi încerc și eu norocul în arta de a face prăjituri sănătoase, dar în același timp delicioase.

Așa că hai să ne apucăm de treabă! Se caută o rețetă care să-ți facă cu ochiul, se scotocește în cămară după ingrediente, se trimite hubby la market cu o listuță bine scrisă (sigur nu veți avea tot ce vă trebuie 😉 ) și gata, terenul este pregătit.

Pentru astăzi nouă ne-a stârnit pofta prăjitura #Trio (eu i-am zis așa :D).

Pentru blatul cu ciocolată am bătut bine 4 albușuri cu un praf de sare și 4 linguri de zahăr, peste care am adăugat 4 linguri de pesmet4 linguri de ciocolată cu alune mărunțită și 2-3 picături de esență de migdale, pe care le-am încorporat cu o spatulă pentru ca bezeua să nu se lase. Am turnat compoziția uniform într-o tavă tapetată cu ulei și am lăsat-o să se odihnească până ce am terminat următorul blat.

În continuare, am bătut spumă cu un praf de sare și apoi 4 linguri de zahăr, albușurile a 4 ouă. Într-un alt vas, am frecat cele 4 gălbenușuri rămase cu 2 linguri de ulei și 2 picături esență de rom, compoziție pe care am încorporat-o cu grijă în bezea. Deasupra, am cernut 4 linguri de făină și 2 linguri de cacao împreună cu un praf de copt, amestecându-le cu grijă, cu mișcări de jos în sus. Astfel am obținut cel de-al doilea blat, blatul cu cacao, pe care l-am turnat peste blatul cu ciocolată. Tava am dat-o la cuptorul încins la foc mediu (180 grade) pentru nici mai mult, nici mai puțin de 30 minute. Să vă asigurați întotdeauna că blatul trece testul cu scobitoarea!

Următorul pas a fost pregătirea unei creme de mascarpone. Așa că, după ce am făcut puțină curățenie pe blatul de lucru, am frecat 4 gălbenușuri cu 150 grame zahăr până le-am albit, turnând apoi 4 linguri de lăptic. Compoziția și-a văzut de drumul ei la foc mediu până ce zahărul s-a topit și a căpătat o consistență smântânoasă. Am lăsat  compoziția să se răcorească puțin, apoi am adăugat un plic de gelatină, pe care, în prealabil, am hidratat-o în 4 linguri de apă. După ce s-a răcit complet, am încorporat 250 grame mascarpone și 200 ml smântână pentru frișcă cu un plic de zahăr vanilat, obținând cea mai fină și pufoasă cremă de mascarpone.

În tava în care am copt blatul, am răsturnat, într-un strat uniform, crema, acoperindu-mi opera cu folie alimentară și lăsând-o la frigider pentru vreo 2-3 ore. Înainte de servire, am decorat-o corespunzător ^.^ și în fine, iată ce a ieșit din mânuțele mele meșteșugite.

IMAG0985

Beware, there’s a new masterchef in town! 😀

C’est moi, Alina! 🙂

Lasă un răspuns

